Toto je věc, kterou jednotlivec nemůže nijak ovlivnit. Snad jen výběrem, ale nikdy nebude mít jistotu, že se zrovna té jeho agentuře nestane totéž. Cestovatel totiž nesleduje různé náznaky, které to v případě možností konce dávají najevo. Na to by asi musel být odborník. Cestovatel si jen zaplatí služby a pak už jen kouká na to, že ho neubytují v hotelu, nebo ho nevezme letecká společnost. A je z toho drama, které však většinou končí dobře. Totiž návratem do vlasti. A vrácením peněz, protože pokud to byla cestovka u nás vedená, je pojištěná automaticky. Někteří cestovatelé nakupují dovolené a zájezdy v zahraničí.
Nebo u nás, ale nevšimnou si, že jde o přeprodej. V tomto případě to sice není také žádná tragédie, ale vymáhání peněz zpátky je hodně obtížné. Navíc je zde předpoklad, že i jejich delegát, pokud ovšem zavčas nezmizel, nebude s nikým hovořit česky, není to jeho povinnost. V takových případech asi každý ví, jak postupovat. Většinou je tento postup neužitečný, protože na telefonní číslo, které je třeba použít volá najednou spousta lidí. A pokud vůbec na druhém konci ještě někdo sedí, většinou nepodá ty správné a přesné informace. Většinou to je tedy na člověku samotném.
V horších případech si musí znovu obstarat nové letenky, protože je pravděpodobné, že ty staré nebyly cestovkou zaplaceny. Pokud jste pojištění, není problém a většinou vám všechno zařídí vaše pojišťovna. Pokud ne, tak to se budete skutečně bavit. V každém případě si dávejte už při výběru pozor. Cestovní kancelář pojistku mít musí a je povinna vám ji ukázat nebo automaticky přiložit ke smlouvě. Nestane-li se tak, raději běžte jinam a připlaťte si. Nepřiloží-li to cestovní agentura, je to v pořádku, protože ta ji ze zákona mít nemusí. Buďte tedy obezřetní a když už se něco semele, nepanikařte a berte to s humorem.