Není pochyb o tom, že produktové fotografie jsou důležitou součástí marketingu. Najdeme je jak na firemních webových stránkách, tak i v reklamách, ať už internetových, televizních či tištěných. Je tedy jasné, že potřebujeme, aby byly co nejlepší. To však není tak snadné zařídit, jak by se mohlo zdát. V cestě nám totiž stojí hned několik problémů. Důležité je samozřejmě vybrat správného fotografa. Jistě, zmáčknout spoušť fotoaparátu umí každý, avšak jen málokdo dovede udělat skutečně dobrou fotografii. K tomu je totiž zapotřebí znát nejen přání zadavatele, ale také vědět něco jak o fotografování, tak i o tom, jak vlastně tento typ marketingu funguje.
V první řadě je nutné mít daný produkt správně nasvícený. To je pro fotografa jednou z nejdůležitějších věcí. Naštěstí se většina produktových fotografií fotí ve studiu, kde je možné světlo podle libosti regulovat. Můžeme si jej tedy upravit tak, jak potřebujeme. Základním pravidlem zde je, že objekt by měl být dobře vidět, ale zároveň by se od něj světlo nemělo příliš odrážet. To samozřejmě může být obtížné, když se jedná například o lesklé nádobí.
Dále jsou to různé doplňky a pozadí. Ty musí být voleny tak, aby nejen daný předmět vhodně doplňovaly, ale zároveň musí také podporovat jeho prodej. Vše, co na fotografii najdeme, musí zvyšovat šance, že se bude daná věc na jejím základě lépe prodávat. A to se týká i aranžmá.
Pak je tu také úhel, pod kterým budeme fotit. Bude lepší jej vzít seshora, nebo zespodu? Která strana je nejlepší, například proto, že obsahuje pro zákazníka důležité informace, nebo je zde zkrátka a prostě velké, výrazné logo dané firmy či název produktu? Samozřejmě můžeme říci, že toto vše by měl řešit zadavatel. Problém je, že manažeři se obvykle v těchto věcech příliš nevyznají, a pokud mají nějaký požadavek, pak většinou celkovému výsledku spíše ublíží. Nakonec je to tedy fotograf, na kom vše leží, a kdo by měl mít vše pod kontrolou.